Halmaz

Icon_Upload.pnghome_2.png

Láda

Megmondja a tutit

  • KeMa: A 3. és 4. kép nem a Csernobili Zónában készült :). 2007 óta lehet a Zónát némi utánajárással lá... (2014.01.15. 09:49) Csernobil mint turista látványosság
  • A biztos utas: Nem tudom, hogy a posztoló mit szeret, de Hollandiában nem találta meg. Kint nagyon sok jó program... (2014.01.11. 23:00) Visszatérés a kék lagúnába
  • vider: Hát buli szempontjából talán UK/Spanyolo. ami ny-európában jó választás lehet számodra. Ott van él... (2014.01.11. 18:06) Visszatérés a kék lagúnába
  • Kyria: @enpera: Meg gyermeklelkű felnőtteknek. Én - 44 évesen - bizony meg fogom nézni. Aki meg nem akarj... (2014.01.10. 13:27) Jégbe zárva
  • nnnnnnnn: gyereknekvaló (2014.01.10. 10:24) Jégbe zárva
  • Utolsó 20

FB tábor

Egyéb

 

A multik törvény felett állnak?

sztone 2014.01.06. 07:47

multi.jpg

Idősödő barátom mesélte a következő, nem minden tanulság nélkül való esetet.
Kisvárosban élve is szereti követni a világ eseményeit, ezért vásárolt az egyik mobilszolgáltatónál egy mobilinternet előfizetést. Aláírta a feltételül szabott kétéves hűségnyilatkozatot, kapott egy USB kulcsba épített eszközt, és elkezdte használni a rendszert. A számlák érkeztek, ő fizetett, és minden a legnagyobb rendben volt. Illetve rendben lett volna, ha mintegy 3-4 hónapos használat után nem kezd el szakadozni, majd napok alatt teljesen leállni az internet kapcsolat. A szolgáltató ügyfélszolgálatával lebonyolított gyakori és hosszú telefonos javítási kísérletek után barátom azt a javaslatot kapta, hogy vigye be az USB eszközt a szolgáltató egyik szervizébe. mert valószínűleg hibás.

A szervizben kiderült, hogy tényleg a mobil eszköz volt rossz. Az ott dolgozó munkatárs szerint ennél a típusnál gyakran fordul elő hiba, ezért cserekészüléket sem tud adni. Hagyja meg az ügyfél a telefonszámát, és majd értesítik, ha megtörtént az eszköz javítása, vagy cseréje. (A szolgáltató cég hivatalos weboldalán ez található: “A készülék szervizből való visszaérkezéséről és az átvétel lehetőségéről SMS-ben értesítünk.”)

Hiába telefonálgatott a barátom heti egy-két alkalommal, a mobilnetes kis készüléket nem kapta vissza. Várt, várt, majd mintegy két hónap elteltével írt a szolgáltatónak egy tértivevényes ajánlott levelet, amelyben felmondta az előfizetői szerződését.

A tértivevény visszajött, de a szolgáltatótól semmilyen választ nem kapott. Illetve a válasz az volt, hogy továbbra is érkeztek a havi csekkek, amelyeket ő már nem volt hajlandó befizetni.

Telt múlt az idő, majd egyszer csak a szolgáltató a csekkek helyett elkezdett felszólításokat küldeni a be nem fizetett kb. 42 ezer forintos tartozás rendezésére. Mivel a barátom szerint ő nem tartozott semmivel, ezeket a felszólításokat is, mint a jogtalannak érzett csekkeket, a kukába dobta. Ezt követően egy pénzbehajtó cégtől kezdett el felszólításokat kapni (érdekes módon mindez a felszólítás-sorozat egyszerű levekben érkezett, mintha a szolgáltatónak, majd később a pénzbehajtó cégnek tökéletesen mindegy lett volna, hogy azok elérnek-e a címzetthez). Végül úgy jó fél évvel a vállalt kétéves előfizetés idejének lejárata után egy vidéki közjegyzői irodából kapott (immár ajánlott) levelet arról, hogy végrehajtási eljárás van folyamatban ellene a szolgáltatónak meg nem fizetett tartozása, és az arra rakódó mintegy 50%-os eljárási költségek behajtása miatt.

Eddig ismerős a kép? A szolgáltató nem szolgáltat, hanem zaklat? De hogyan tudja ezt megtenni?

Fölmerül ugyanis néhány kérdés ezzel kapcsolatban.

- Ha a szolgáltató nem a tőle elvárható minőségben szolgáltat, miért nem lehet felmondani az akár kötött időre szóló szolgáltatási szerződést? (Fel lehet mondani, lásd a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság állásfoglalását: “Az előfizetőnek a hírközlési szabályok alapján lehetősége van a határozott idejű szerződést rendkívüli felmondással megszüntetni akkor, ha a szolgáltató a bejelentett és érdekkörébe tartozó hibát 30 nap alatt sem javítja ki.”)

- Miért kell megfizetni az ügyfélnek a havi díjakat az egyoldalúan felmondott szerződés eredeti lejáratáig? (Nem kell, lásd a Hatóság ide vágó véleményét: “Egyéb esetekben, ha az előfizető a …szerződést felmondja a határozott időtartam lejárta előtt, a szolgáltató az előfizető által igénybe vett kedvezményeket követelheti, azonban a felmondáshoz fűződő más hátrányos jogkövetkezményt nem alkalmazhat.”)

- Hogyan teheti meg a szolgáltató, hogy behajtási, majd végrehajtási követelésként jelenjen meg egy olyan általa vélelmezett tartozás, amely nem valós igényen alapul?

- Hogyan fogadhat el behajtásra, illetve végrehajtásra bárki is egy egyoldalú nyilatkozaton alapuló megbízást, az ellenérdekelt fél véleményének megismerése nélkül?

- Miért a felhasználónak kell bizonyítania a szolgáltató szerződésszegését, amikor a szolgáltató törvénytelenül jár el, ha a rendelkezésére álló adatok és tények ismeretében jogosulatlan számlákat állít ki?

Bizonyára sokunkban felmerülnek ezek és hasonló fájó kérdések, amelyek mindegyike az állampolgár kiszolgáltatottságáról szól. Valóban kiszolgáltatottak lennénk? Igazából a törvényi szabályozás a legtöbb helyzetben véd minket, tehát egyszerűen arról lenne szó, hogy nem működnek megfelelően a törvényi felügyelet rendszerei?

Furcsa világban élünk.

 

Címkék: fogyasztóvédelem multik kiszolgáltatottság

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://hirpont.blog.hu/api/trackback/id/tr875737152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sas70 2014.01.06. 16:05:43

Tökösnek kellett volna lenni és a 31. napon felmondani a szerződést a szolgáltató hibájára hivatkozva. Igaz még nincs veszve minden, mert ha a fizetési meghagyás ellen ellentmondással élt, akkor lehet, hogy van mit keresni, de igazából ez már csak eső után köpönyeg.
Ha egy szolgáltató nem jól szolgáltat csesztetni kell, ha akkor sem változik a dolog akkor megválni tőle, mert a semmi is jobb, mint egy szarért fizetni. Persze ha nincs más szolgáltató, akkor az szívás, ezért nem jó a monopólium.

sas70 2014.01.06. 16:07:30

Ja bocs, most látom, hogy felmondta a szerződést, akkor más a helyzet, de mindenképpen per! :-(

Salika65 2014.01.06. 22:00:02

Én is jártam így, 8000 helyett 32000-t követelt a cég, aztán jött a többi cucc, végül a közjegyzői végrehajtás. Ellentmondással éltem, bíróság tárgyalás nélkül hozott határozatot, majd simán jött a 8000-s számla. Bocsánatkérés azért nem volt mellette.

kisQtya 2014.01.10. 00:51:08

Csak nem szívem csücske, a kibaszott Magyar Telekom volt ez a számlaküldő, de nem szolgáltató szardarab?
süti beállítások módosítása